Wednesday, September 13, 2006

Journey's Eve/Reisevorabend

This will be the longest trip I've ever taken, in terms of both time and distance; strangely, I've never been more relaxed on the day before a journey. Perhaps it's because I've planned this for so long - clothing and all necessities have been collected well in advance, and I packed everything yesterday to be sure that I'm under the weight limits. I think it's rather incredible to be travelling for six weeks with only about 20 kilos of baggage for myself! (I have a bit more at the beginning, as I'm taking along some items for family and friends.) Walking and hiking shoes make up a goodly percentage of that weight; they're more important than anything else.

I planned my pre-journey work well too; usually the last day is hectic, with packing, household tasks and errands keeping me busy until late at night. This time I finished all but some details during the past couple of days, and was able to sit outside on the patio this afternoon with a cup of tea. I'm not sure how well I will sleep tonight; my train to the airport leaves at five in the morning. Anyone want to sing "Leaving on a jet plane" for me?

Dies wird die längste Reise sein, die ich je unternommen habe, in Bezug sowohl auf die Zeit als auch auf die Entfernung. Trotzdem (oder gerade deswegen?) bin ich sehr entspannt am letzten Tag zu Hause. Ich habe schon gestern alles gepackt und gewogen, liege weit unter dem, was ich mitnehmen darf, und bin stolz darauf, dass mein eigenes Gepäck unter 20 Kilo liegt! (Dazu kommt noch etwas mehr am Anfang, denn ich nehme Geschenke mit für Familie und Freunde.) Schuhe zum Wandern und Gehen machen einen guten Teil des Gewichts aus, aber sie sind wichtig.

Ich habe gut geplant; alles, was ich mitnehme, war schon vorher bereit; bis auf Kleinigkeiten waren alle Besorgungen, Haushaltsarbeiten, und Vorbereitungen in den letzten Tagen erledigt. Es ist wohl das erste Mal, dass ich nicht am letzten Abend bis spät in die Nacht arbeiten muß. Heute nachmittag hatte ich sogar Zeit, in Ruhe auf der Terrasse zu sitzen und Tee zu trinken! Mal sehen, ob/wie ich schlafen kann - um fünf in der Frühe geht mein Zug zum Flughafen...

3 comments:

Anonymous said...

Liebe Heidi,
ich musste oft an dich denken, den nso eine Reise maaht man ja nicht jedes Jahr. Ich finde es toll, dass du so etwas überhaupt machen kannst -kan ja nicht jder )du weisst was ich meine) Werde dein Reisetagebuch jedenfalls regelmäßig ansehen. Viel Spaß

Anonymous said...

I'm humming "Ticket to Ride" rather than "Leaving on a jet plane" given that your journey begins by train. Happy landings and looking forward to reading of your adventures!

Anonymous said...

Wow, da werde ich richtig neidisch... Klingt wirklich toll und aufregend, was du erlebst!!
Michi und ich sind wieder in Deutschland und schnell wieder im Uni- Stress. Aber es war wunderbar!
Grüsse und Küsse